top of page

Equifitness Academy

logo equifitness academy

voor ruiters die niet meer gespannen en scheef op hun paard willen zitten.

15 januari start weer een nieuwe groep! Geef je nu op en doe mee!

Heb je dit ook wel eens?

Ruitervitaalcoach Dayenne en Ganti

1

Gefrustreerd probeer je nogmaals de goede beenhulp te geven voor de rechtergalop, maar steeds weer springt je paard in de linkergalop aan.

 

Het lijkt erop dat jouw eigen scheefheid ook een scheefheid bij het paard veroorzaakt.

 

De linkergalop ben je soms gewoon een week kwijt, en dat terwijl je je paard juist zo goed mogelijk recht wil richten tijdens de training om zo blessures bij hem te voorkomen in plaats van te veroorzaken.

NA DIT TRAJECT

Heb jij een blij en recht paard want je zit minder scheef op je paard, en als je dreigt terug te vallen in houding dan voel je dat meteen aan en kun je jezelf corrigeren.

 

Hierdoor zit je je paard niet in de weg en geef je geen onbedoelde hulpen naar links of rechts.

 

Ruitervitaalcoach Dayenne en Keikur

2

Na de les stap je je paard buiten nog even uit en dan voel je weer die stijfheid en soms zelfs pijn in je lichaam. Het hoort er inmiddels bijna bij, maar het begint je wel te irriteren.

 

Paardrijden maakt je alleen maar stijver in plaats van dat het een sportieve ontspanning is.

 

Je ontwikkelt jouw lichaam niet op de juiste manier om jezelf te beschermen tegen letsel, waardoor je je steeds gefrustreerder voelt.

NA DIT TRAJECT

Heb je een soepel en sterk lichaam dat geen pijn doet na/door het rijden.

 

Je kunt goed meebewegen tijdens het rijden. Hierdoor wordt het paardrijden (en ook de tijd eromheen) weer leuk!

ruitervitaalcoach Dayenne en Áladís

3

Telkens wanneer je opstijgt, voel je een gespannen sfeer tussen jou en je paard. Hoe hard je ook probeert, je slaagt er niet in om hem te ontspannen en een harmonieuze samenwerking te bereiken.

 

Het tempo van je paard ligt altijd net iets hoger dan gewenst, maar je vind geen manier om hem rustiger te laten stappen. Je kiest er daarom soms maar voor om te beginnen met een snellere gang, of eerst te gaan longeren. Maar ergens steekt het je en zou je graag gewoon meteen kunnen opstappen en rustig wegrijden.

NA DIT TRAJECT

Is jouw paard veel minder gespannen. Jij hebt nu de tools om deze spanning zelf op te lossen en dit scheelt veel frustratie en tijd.

stretch oefening voor ruiters

4

Jij bent zelf al gestresst voordat je opstijgt en jij en je paard versterken elkaar hierin. Deze spanning werkt wederzijds, waardoor jullie rit in een negatieve spiraal terechtkomt en het plezier in het rijden soms ver te zoeken is.

 

Het is moeilijk om je lichaam te ontspannen en je merkt dat je je lichaam juist vastzet, terwijl die ontspanning juist nodig is zodat jullie weer rustig kunnen rijden.

NA DIT TRAJECT

Ben je flexibel en soepel en kun je veel beter ontspannen. Hierdoor hebben jij en je paard een vele betere en subtielere communicatie, dat is waar je altijd van droomde.

Dayenne Vos en Ganti NK 2015

5

Je hebt het gevoel dat je niet vooruitkomt in het rijden. Je wilt graag sterk en soepel zijn, zodat je op lange termijn van het rijden kunt blijven genieten.

Je wil wel werken aan je ruiterlichaam, maar hebt geen idee waar te beginnen.

NA DIT TRAJECT

Weet je wat je moet doen om zelf je lichaam optimaal te ontwikkelen, zodat je nu goed kunt paardrijden en dit ook je leven lang kunt blijven doen.

Foto: Krijn Buijtelaar

Dit is geen droom.

Dit is allemaal mogelijk als je lid wordt van de Equifitness Academy!

Een 12 weken traject voor ruiters die hun lichaam soepel en sterk willen maken om zo beter en langer te kunnen genieten van het paardrijden. 

Equifitness Academy online cursus

Equifitness Academy.

Het online programma bestaat uit:

  • 12 verschillende modules met opdrachten

  • Online 1 op 1 kick-off sessie

  • Persoonlijke trainingsschema’s in een app

  • Ruiter houding analyse

  • 2x persoonlijke online coaching sessie

  • Ademhalingsoefeningen

  • De beste oefeningen en stretches voor ruiters

  • Toegang tot de besloten Facebook community

  • Feedback op je vragen en video’s in de community

  • Eind evaluatie – resultaten bespreken

NA DIT TRAJECT

horse-1202539_1280.jpg
Blij en recht paard
Sterk ruiterlichaam
horse-1202539_1280.jpg
Ontspannen paard
Subtiele
hulpen
horse-1202539_1280.jpg
Leven lang rijden

De investering voor de Equifitness Academy is €487,-.

Je kunt ook in 3 delen betalen, dan betaal je 3x €165,-.

Deze ruiters gingen je voor

Paard Image by Luisa Peter

"Na jaren met allerlei kleine blessures aan rug, heupen en schouders was ik op zoek naar een geïntegreerd programma van yoga en fitness gericht op het aanpakken van mijn zwakke punten zodat ik weer met plezier kon opstappen (en afstappen;).

 

Via mijn fysiotherapeut waar ik al werkte met de flexchair kwam ik bij Dayenne. Het Equifitness programma heeft mij geholpen om naar mijzelf te kijken in plaats van naar mijn paard en te voelen waar ik nog werk te doen had. Met een gericht programma werkten we aan versterken van spiergroepen om blessures te voorkomen en de samenwerking met mijn paard te verbeteren.

 

Het gericht werken aan mijn lichaam naast het paardrijden maakte een duidelijk verschil voor het werken in het zadel. Om het paard te helpen moest ik eerst aan mijzelf werken. En dat werkt verbazingwekkend snel! Want al na drie weken merkte ik met de tips uit de ruiteranalyse en de oefeningen een flinke vooruitgang. Dus, als je zelf blessures wil voorkomen en het samenwerken met je paard naar het volgende niveau wil brengen, dan is dit programma echt wat voor jou!"

Iris, Noord Holland

"Om het paard te helpen,
moest ik eerst aan mezelf werken."
  • Kun je echt online beter leren paardrijden?
    Jazeker, en ik snap je twijfel. Je traint in dit programma vooral je zelf. Ik heb het programma zo opgebouwd dat je het in je eigen tijd kunt doen thuis, zodat je daarnaast zoveel mogelijk tijd kunt besteden aan het oefenen en natuurlijk paardrijden ;) Geen reistijd en gedoe, en toch persoonlijke coaching!
  • Hoeveel tijd ben ik er mee kwijt?
    De meeste les modules zijn ongeveer 30 minuten en worden altijd op maandag naar je email box verstuurd. Je kunt deze dan kijken op het moment dat het jou uitkomt. Daarnaast kun je met de trainingsschema’s trainen, maximaal 3x per week ongeveer 30-60 minuten, je kunt zelf aangeven of je lang of kort wil trainen, daar pas ik de schema’s op aan. De lessen hebben soms een opdracht waar je niet meer dan een half uur per keer mee bezig bent.
  • Ik heb op dit moment geen paard ter beschikking, kan ik dan meedoen?
    Ja dit kan. We trainen namelijk de ruiter en niet het paard. Het is wel handig om recent beeldmateriaal van jou op een paard te hebben en aan het einde van het traject is het wel fijn om weer te kunnen rijden, zodat je het verschil ook kunt voelen te paard.
  • Kan ik in termijnen betalen?
    Ja natuurlijk kan dat. Ik stuur je dan 3 facturen, elke maand 1.
  • Heb ik materialen nodig voor de trainingen?
    Nee, in principe niet. Een matje en sportkleding is natuurlijk wel fijn. Als je materialen hebt, zoals een fitness bal, gewichten of elastieken bijvoorbeeld, dan kun je dit aangeven en dan verwerk ik dit in je trainingen. Maar met je eigen lichaamsgewicht en eventueel wat dingen zoals een bezem, stoel of emmers met water komen we al heel ver!
  • Is het allemaal live?
    De les modules zijn opgenomen, zodat je ze zelf op je eigen tijd kunt kijken. Het intake gesprek en de 2 persoonlijke coachingsessies zijn online in een zoomcall. Hierbij bespreken we 1 op 1 hoe het gaat en wat de aanpassingen zijn voor het volgende trainingsschema.
  • Hoe ziet het traject er uit?
    Je ontvangt elke maandagochtend een nieuwe video les in je mailbox, elke week weer een ander thema: FASE 1 - Bewuster op je paard Week 1. Hoe is je houding? Jij leert zelf zien hoe je houding en zit nu is, zonder een instructeur te vragen. Week 2. Train je ruitervaardigheden Leer de beste oefeningen voor ruiters met duidelijke uitleg! 3. Sit up straight Wat zijn de meest voorkomende houdingen bij ruiters en hoe verbeter je ze? 4. Beter & Bewuster Wordt bewuster van je lichaam met leuke oefeningen. FASE 2 - Train en houdt tijd over Week 5. Efficient trainen Hoe zit een training in elkaar en hoe train je zo doelgericht mogelijk? Week 6. Dagelijkse Dingen Bespaar tijd en integreer de oefeningen in je dagelijkse leven. Week 7. Stretch Werk aan je flexibiliteit en maak je lichaam wat losser. Week 8. Master je mindset Goed voor jezelf zorgen + goed voor anderen kunnen zorgen. Zet jezelf op nummer 1. FASE 3 - Ontspannen op je paard Week 9. Heerlijk herstellen Wat is een goede Arbeids | Rust verhouding en waarom is slaap zo belangijk? Week 10. Adem in Adem uit Wat een goede ademhaling voor jou en je paard kan betekenen. Week 11. Ontspan Leer te ontspannen. Niet alleen je gedachten, maar ook al je spieren. Week 12. Stel je eens voor Visualisatie, een krachtig middel! Hiernaast ontvang je ook 3x persoonlijke trainingsschema’s in een app.
  • Wat houden de coachingssessies in?
    In deze sessies bespreken we kort je voortgang in het programma en in je training. Je kunt aangeven wat er goed gaat en wat nog werk nodig heeft en waar je tegen aan loopt in de trainingen. (ook die met je paard) Op basis van deze sessie maak ik dan weer een nieuw trainingsschema. Deze sessies duren max 30 minuten en kun je in mijn agenda zelf inplannen in de daarvoor bedoelde weken.

FAQ

klein paardje
bottom of page